Τρίτη 11 Αυγούστου 2020

Αντίο αγαπημένη μας

 Αποχαιρετισμοί

Σήμερα είπαμε αντίο σε μια σπουδαία γυναίκα. Μια γυναίκα που ότι και να πούμε γι αυτήν θα είναι λίγο, θα είναι υποδεέστερο της, θα ακουστεί τετριμμένο. Ήταν στην ζωή μου και ήμουν στη ζωή της για εφτά χρόνια.  Ήμουν ένα νεαρό ξανθό κορίτσι και έγινε η πεθερά μου, αν και ποτέ δεν την είπα πεθερά, πάντα μάμα την φώναζα.  Την γνώρισα και έμαθα για κείνην και μετά ζώντας την από κοντά έμαθα από εκείνην.  Διδάχτηκα όπως και όσοι την ζήσαμε για λίγο ή πολύ πως έννοιες όπως αφοσίωση, καθήκον, αξιοπρέπεια και εντιμότητα γίνονται πράξη.  Το σπίτι πεντακάθαρο, η αυλή και οι γλάστρες, η Μαρούλα να καθαρίζει σπίτια και να προσέχει παιδιά, ακόμα ένα χρόνο και ακόμα ένα χρόνο,  για να προσφέρει στα παιδιά της, εκείνα που θεωρούσε ότι έπρεπε να τους προσφέρει, και πάντα με την έγνοια, να μην αδικήσει κανέναν. Το ψητό της Κυριακής στο μικρό της κουζινάκι, το σπίτι που φρόντιζε σαν κόρη οφθαλμού για όταν θα έρθει η κόρη της, η μικρή της, από την Αμερική.  Ένα μεγάλο πλατύ χαμόγελο, μεγάλα χαμογελαστά μάτια και πάντα μια ψυχή λευκή, καθαρή.  Ποτέ δεν είπε άσχημο λόγο για κανέναν. 

Στον αποχαιρετιστήριο λόγο της εγγονής σου σήμερα μάθαμε ότι έφυγες από κάτι που ονομάζεται σύνδρομο ραγισμένης καρδιάς. Και ξέρουμε πολλούς λόγους που ράγισαν την καρδιά σου στην διάρκεια των ετών. Πάντα προσπαθούσες να είσαι χαμογελαστή, και πάντα ήσουν εκείνη που προσπαθούσες να ηρεμάς τα πνεύματα γύρω σου, να νουθετείς και να συμβουλεύεις και να προσπαθείς να αποτρέπεις τις εντάσεις και τους καυγάδες. Σαν σφουγγάρι απορροφούσες το μαύρο γύρω σου, το έπαιρνες μέσα σου και μας το επέστρεφες και πάλι πίσω λευκό. Και ήταν δύσκολο το έργο σου να κρατάς όλον τον πόνο μέσα σου και εσύ να μην εκφράζεις παράπονο ποτέ. Μπροστά στην καλοσύνη σου εμείς ωχριούμε. Είμαστε ανθρωπάκια με κακία και αδυναμίες και θυμό.

Δε θα γράψω άλλα, ο σεβασμός μου στο πρόσωπο σου δεν μου επιτρέπει. Θα κρατήσω μόνο μέσα μου τη μνήμη σου άσβεστη Αιωνία σου η μνήμη αγαπημένη μου και καλό παράδεισο και κουράγιο στα παιδιά σου και στα εγγόνια σου και κουράγιο στην μεγάλη μου κόρη, την εγγονή σου που σήμερα έθαψε την αγαπημένη της γιαγιά

Στο καλό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Mind games

  Του έστειλε μήνυμα στο κινητό μια φωτογραφία με το σβέρκο της σημαδεμένο, μελανιασμένο, ένα σημάδι όπως τότε, όπως αυτό που της έκανε εκεί...