Τετάρτη 22 Αυγούστου 2018

συνέντευξη 2016 to biblio net

Το σημερινό άρθρο της λογοτεχνικής δράσης «Ελάτε να μιλήσουμε για τη λογοτεχνία» είναι αφιερωμένο στην λογοτέχνη Μαρίνα Σαβεριάδου, την οποία και ευχαριστώ για την τόσο αυθόρμητη συνέντευξή της!
Ας την γνωρίσουμε όμως καλύτερα πριν προχωρήσουμε στις απαντήσεις της:

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΑΡΙΝΑ ΣΑΒΕΡΙΑΔΟΥ
Ονομάζομαι Μαρίνα Σαβεριάδου και εργάζομαι στον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού ως λογιστής. Παράλληλα τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με την συγγραφή. Ήδη κάποια θέατρα μου έχουν μεταδοθεί από το ραδιόφωνο του ΡΙΚ. Διατηρώ επίσης ένα ηλεκτρονικό μπλοκ με ελεύθερα κείμενα μου, ποίηση κλπ http://marinasaveriadouwriter.blogspot.com/2010/11/writer.html

Ερωτηματολόγιο για Συγγραφείς και Ποιητές
  1. Γιατί γράφεις;
Δεν έγινα συγγραφέας για να……… ούτε και γίνεσαι συγγραφέας. Δεν κάθεσαι μια μέρα εκεί στον υπολογιστή ή στο τετράδιο και λες τι καλά και τι ωραία, βαριέμαι ας γράψω κάτι. Γράφεις την αρρώστια σου, γράφεις τον πόνο σου μέχρι να γίνεις καλά. Και εγώ ήθελα να γράψω για να δώσω ένα κλειδί στον κάθε φυλακισμένο και να του πω πάρτο και τρέξε, σώσε τη ζωή σου, φύγε. Πήγαινε , ζήσε, βρες ποιος είσαι. Ήθελα να γράψω για να έχω ένα κόσμο δικό μου όπου υπάρχει δικαιοσύνη, ένα κόσμο όπου οι άνθρωποι αγαπιούνται αληθινά, και τα βράδια λιώνουν στο κρεβάτι από έρωτα και όχι από πόνο, απόρριψη ή μοναξιά.
2) Για ποιους λόγους θα συμβούλευες κάποιον να γίνει συγγραφέας ή ποιητής και γιατί να τ’ αποφύγει;
Δεν μπορείς να συμβουλέψεις οποιονδήποτε να γίνει οτιδήποτε και ειδικότερα συγγραφέας. Για να γράφει έστω ημερολόγιο, έστω κάποιες αράδες που ονομάζονται ποίηση πρέπει να έχει μια εσωτερική ανάγκη να το κάνει. Συγγραφέας μπορεί να γίνει αν βρει το θάρρος να δείξει αυτό που έχει γράψει και αν κάποιος βρεθεί να το αγαπήσει. Δεν πιστεύω στα σεμινάρια συγγραφής και ότι η συγγραφή μπορεί να διδαχτεί,  πιστεύω ότι είναι ένα ταλέντο που ή το έχει κάποιος ή δεν το έχει.
3Ποιο είδος γραφής αγαπάς να υπηρετείς και για ποιο πιστεύεις πως δεν έχεις τις απαραίτητες ικανότητες, διάθεση και γνώσεις για να συνεισφέρεις;
Στην μέχρι τώρα πορεία μου υπηρέτησα ως επί το πλείστον το ραδιοφωνικό θέατρο και το πιο δύσκολο μου επιχείρημα ήταν να γράψω  ένα μονόπρακτο στην Κυπριακή διάλεχτο, έμμετρο και με ομοιοκαταληξία. Ήταν μια πραγματικά δύσκολη συγγραφική άσκηση για το μυαλό. Γενικά γράφω σε οποιοδήποτε είδος, αλλά έχω ιδιαίτερη αδυναμία στο θέατρο και στο ελεύθερο κείμενο, αρθογράφημα ή απλά σε στυλ ημερολογίου.
4) Τι είναι για εσένα οι αναγνώστες; Πελάτες, κριτές ή συμβουλάτορες;
Οι αναγνώστες πάντα κρίνουν , όμως ευτυχώς είχα την καλή τύχη μέχρι τώρα να με κρίνουν ως επί το πλείστον θετικά. Αυτό που νιώθω εγώ κυρίως για τους αναγνώστες είναι ότι έχω απέναντι μου φίλους, ανθρώπους που μοιραζόμαστε κοινούς προβληματισμούς και πολλές είναι οι φορές μου έχουν πει ότι μέσα από τα κείμενα μου εκφράζω αυτά που νιώθουν ή αυτά που φοβούνται να πουν. Τη μοναξιά του σύγχρονου ανθρώπου, την ανάγκη του να αγαπηθεί, να νιώσει ασφάλεια και στήριξη κλπ.
5) Τι εικόνα πιστεύεις πως έχουν για εσένα οι αναγνώστες; Ισχύει;
Δεν έχουν μια όποια εικόνα, αλλά γνωρίζουν ξεκάθαρα ποια είμαι και ο λόγος είναι ότι σαν άνθρωπος δεν επεδίωξα να δημιουργήσω κάποιο «μυστήριο» και παράξενο προφίλ για να κεντρίσω το ενδιαφέρον. Η ζωή μου είναι πολύ απλή, η καθημερινότητα μου πολύ απλή, και αυτό το οποίο πιστεύουν για μένα είναι ότι εκφράζομαι με απόλυτη ειλικρίνεια, γι αυτό που θα βιώσω και θα νιώσω, τη στιγμή που θα συμβεί και θα το μεταφέρω στα κείμενα μου, αυτούσιο, αφιλτράριστο.
6Με άριστα το 10, πού κατατάσσεις την συγγραφική σου ικανότητα και γιατί;
Μιας και η συνέντευξη συμπέφτει με την βράβευση μου από το Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου στην κατηγορία ραδιοφωνικού θεάτρου και μιας και αυτό το θέατρο υπήρξε εκπόνημα μιας εβδομάδας συγγραφικής δουλειάς, από τεχνικής απόψεως και φαντασίας θα μου δώσω ένα οκταράκι.
Θα μου αφαιρέσω πόντους όσον αφορά όχι την ικανότητα αλλά την πειθαρχία, γιατί αναβάλλω εδώ και πολλά χρόνια να ολοκληρώσω το πρώτο μου μυθιστόρημα.
7)Ανέφερε τρείς χαρακτηρισμούς για τον εαυτό σου για τους οποίους είσαι υπερήφανος/η και άλλους τρείς για τους οποίους όχι.
Αν και δεν είναι καθαρά «συγγραφική» η ερώτηση επιλέγω να την απαντήσω. Λοιπόν είμαι περήφανη που είμαι «μάνα» «γυναίκα» και «άνθρωπος». Δεν είμαι περήφανη που είμαι μερικές φορές «οξύθυμη» κάποιες άλλες «τεμπέλα» και στις προσωπικές μου σχέσεις αυτό που λέμε «υπερευαίσθητη»  αν και οι φίλες μου κάπως αλλιώς το λένε.
8)Ο χειρότερος εφιάλτης που φοβάσαι για την καριέρα σου και το ομορφότερο όνειρό που σου έχει πραγματοποιηθεί ή προσδοκάς να συμβεί στο μέλλον;
Δεν υπάρχει εφιάλτης όσον αφορά την καριέρα μου. Η δουλειά μου είναι λογιστής και αν κάποτε μείνω χωρίς δουλειά, θα ψάξω για άλλη δουλειά και ούτω κάθ΄εξής.  Δεν με τρομάζουν τα πρακτικά θέματα της ζωής, πιστεύω ότι όταν υπάρχει θέληση μπορείς να βρεις λύσεις.  Από το μέλλον μου αυτό που προσδοκώ είναι μόνο ένα: να υπάρχει στη ζωή μου ένας άνθρωπος, με καλή ψυχή, καθαρή καρδιά και πολλή αγάπη και μαζί να μοιραστούμε όμορφες , απλές στιγμές, μέχρι τα βαθιά γεράματα.
9) Έχεις μόνο συμπάθειες ή και αντιπάθειες στους λογοτεχνικούς κύκλους;
Κύπρο μένω οπότε μιλάμε για έναν περιορισμένο λογοτεχνικό κύκλο και ακόμα πιο περιορισμένος γίνεται φυσικά ο κύκλος του καθενός μας εφόσον δεν είναι δυνατόν ένας λογοτέχνης να γνωρίζει όλους τους υπόλοιπους. Εδώ όμως θα αναφέρω το εξής: Προσωπικά γράφω για μένα, εκτός από τα θέατρα μου που έχουν παιχτεί τα τελευταία χρόνια στο ραδιόφωνο, δεν έχω εκδώσει ούτε εχω βιβλία για πούλημα.
Είμαι όμως ο διοργανωτής λογοτεχνικών παρουσιάσεων:
Τις παρουσιάσεις τις κάνω για δύο λόγους . Πρώτον για να φέρω το αναγνωστικό κοινό κοντά στους λογοτέχνες και δεύτερον γιατί θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να γνωριζόμαστε και μεταξύ μας οι λογοτέχνες . Μέσα από το φεισμπουκ και τις παρουσιάσεις γνώρισα και έκανα φίλους που είναι επίσης λογοτέχνες. Τον Γιάννο , την Όλγα, το Δημήτρη , την Ισαβέλλα, την Μαρία και πολλούς άλλους.
Με αυτούς θα παραμείνω φίλη ακόμα κι αν αύριο αποφασίσω να μην ξαναγράψω.  Ουδέποτε ρώτησα ούτε θα ρωτήσω κανέναν τι έχει εκδόσει, πόσα πούλησε , και τι επίπεδου είναι. Για μένα κριτήριο είναι ο άνθρωπος και το έργο του θα το κρίνει ο κάθε αναγνώστης, όχι εγώ.
Γι αυτό οι παρουσιάσεις που είναι πάντα ανοιχτές σε όλους και προτεραιότητα έχουν οι άσημοι , οι ανώνυμοι , αυτοί που δεν έχουν τα λεφτά να επωμιστούν το κόστος μιας έκδοσης , αυτοί οι παράξενοι και περιθωριακοί που όμως έχουν βαθυστόχαστο λόγο γεμάτο αγάπη και νόημα.  Δικαιούνται και αυτοί το βήμα και το λόγο γιατί συγκαταλέγονται στους λογοτέχνες και να μοιραστούν ένα κομμάτι από την ψυχή τους με μας. Και γι αυτό θα έλεγα ότι οι περισσότεροι λογοτέχνες στον τόπο μας όχι μόνο με συμπαθούν αλλά με εκτιμούν και αγαπούν και αυτό το δείχνουν μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους στις εκδηλώσεις μας.
10) …και η ώρα σου να ανταποδώσεις την…. ιερή εξέταση που πέρασες από αυτή την ανακριτική συνέντευξη! Κάνε μια δική σου, λογοτεχνική ερώτηση-ταμπού για κάτι που θα ήθελες να μάθεις για τον δημιουργό αυτού του ερωτηματολογίου!
Θα ήθελα να σε ευχαριστήσω και να σε ερωτήσω αν πιστεύεις ότι ο ίδιος ο συγγραφέας μπορεί να εκδόσει την αυτοβιογραφία του όσο είναι εν ζωή;
Θεόφιλος Γιαννόπουλος: Σ’ευχαριστώ πάρα πολύ συγγραφέα μου, τόσο για την συμμετοχή σου όσο και για την ιδιαίτερη ερώτηση! Θεωρώ πως μια τέτοια κίνηση από μέρους του εκάστοτε δημιουργού, θα ήταν κάτι που θα έδειχνε είτε εγωισμό και ανάγκη για αυτοπροβολή, είτε εξομολογητική αυτοκάθαρση. Προσωπικά, θα έκρινα μια τέτοια αυτοβιογραφία από το περιεχόμενό της καθώς και από την διαπίστωση της ειλικρίνειας ή όχι, του συγγραφέα. Κι αυτό, γιατί συμβαίνει συχνά να δημιουργούνται παραπλανητικές εντυπώσεις με μοναδικό σκοπό το κέρδος.
Αν είσαι συγγραφέας, ποιητής, αναγνώστης ή κριτικός βιβλίων, τότε σε καλούμε σε μια προσωπική λογοτεχνική συνέντευξη-ταμπού στην στήλη ”Θάλασσα ιδεών”!
Για να σας αποσταλεί  το ερωτηματολόγιο  επικοινωνείτε μαζί μου στο προφίλ www.facebook.com/giannopoulos.theofilos ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο theofilosbook@yahoo.gr με τίτλο  θέματος: «Μιλάμε για τη λογοτεχνία» συμπληρώνοντας την λέξη «Συγγραφέας», «Ποιητής» , «Αναγνώστης» ή «Κριτικός βιβλίων», ανάλογα με την ιδιότητά σας.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συμμετοχή.
Ελάτε να βάλουμε όλοι μας από ένα λιθαράκι ώστε ο λογοτεχνικός κόσμος να γίνει ακόμη ομορφότερος!
Με όλη μου τη θετική ενέργεια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Mind games

  Του έστειλε μήνυμα στο κινητό μια φωτογραφία με το σβέρκο της σημαδεμένο, μελανιασμένο, ένα σημάδι όπως τότε, όπως αυτό που της έκανε εκεί...