Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Η ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΟΥΚΛΑ Α' ΜΕΡΟΣ

Οι περισσότερες σκηνές διαδραματίζονται στο υπνοδωμάτιο της Αννούλας.
Το υπνοδωμάτιο έχει όλα αυτά που έχουν τα παιδάκια της ηλικίας της. Ένα κρεβάτι με κουρτινάκια – κουνουπιέρα. Ένα γραφείο με λίγα βιβλία και ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ένα μικρό μαύρο πίνακα. Τα παιχνίδια της σε ένα ειδικό ράφι παιχνιδιών.
Τα παιχνίδια-ηθοποιοί μένουν ακίνητα στις θέσεις ή κουτιά τους μέχρι να κοιμηθούν ή να φύγουν οι άνθρωποι, οπότε και ζωντανεύουν.
Σκηνή 1η
Κούκος
Κου-κου
(Τα παιχνίδια είναι μόνα τους στο υπνοδωμάτιο, βρίσκονται στις θέσεις τους ακίνητα. Όσο ο κούκος λαλεί ο Μαρκ που είναι πίσω από την πόρτα, μισοανοίγει την πόρτα, βγάζει το κεφάλι του έξω και την ξανακλείνει ελέγχοντας αν έφυγαν όλοι. )
Μαρκ
Όλα εντάξει παιδιά. Έχουν φύγει όλοι. Τέλος επιφυλακής.
(μουσική  σε ρυθμό εμβατηρίου - το τραγούδι του Μαρκ)
Ένα-δύο, ένα-δυο παιχνίδια στη σειρά
Οι άνθρωποι έχουν φύγει, κι η μέρα ξεκινά
Ένα-δύο, ένα-δυο, μπρος φίλοι μου καλοί
Μας περιμένει τώρα, μια νέα αποστολή
(πηγαίνει σε κάθε ένα παιχνίδι και τους παροτρύνει και όλοι ξυπνούν εκτός από την Χουζούρα που συνεχίζει να κοιμάται)
Καρμελίτα, Περικλή, Χουζούρα, Σενιόρε Φαρφάλλοοοοοοο, ξυπνάτεεεεε!

( ο Φαρφάλλο βγαίνει πρώτος από τη θέση του)
Φαρφάλλο
Γκράτσιε Μάρκο, πολύ αργήσαμε σήμερα και ντεν προλάβω φτιάξω πίτσα.

(η Καρμελίτα βγαίνει από τη θέση της και πάει στον καθρέφτη)
Καρμελίτα
Μα σινιόρε-Φαρφάλλο, σας έχω πει χίλιες φορές να μην μας φτιάχνετε τόσο παχυντικά φαγητά. Χάθηκε ο κόσμος να μας φτιάξετε και καμιά φορά καμιά σαλατούλα; κοιτάξτε πως είμαι.


Μαρκ
(την πλησιάζει τρυφερά) Αγαπητή μου Καρμελίτα, εσύ είσαι πάντα τέλεια.


Καρμελίτα
το τραγούδι της Καρμελίτας
Έχω λάμψη περισσή και χάρη, νάζι, γούστο κι΄ομορφιά
Μα χρειάζεται και κόπος, για να τα χω όλα αυτά
Κρέμες σώματος, προσώπου και φορέματα ακριβά
Χρυσοστόληστη τιάρα και μπουκλίτσες στα μαλλιά
Μαρκ-Φαρφάλλο
Όμορφούλλα Καρμελλίτα, σαν γλυκιά καραμελίτσα
(ο Φαρφάλλο μόνος τους σαν τενόρος) μπέλλα μπέλλα Καρμελίτα
(οι άλλοι δύο τον σκουντούν) (όλοι) σαν γλυκιά καραμελίτσα

( ο Περικλής βγαίνει από την θέση του διαβάζοντας ένα βιβλίο)
Περικλής
Δίκαιο έχει ο Μαρκ χρυσή μου, δεν έχεις ανάγκη εσύ από δίαιτες. Παρόλα αυτά αγαπητέ Φαρφάλλο, συμφωνώ ότι θα έπρεπε να ακολουθούμε μια πιο ισορροπημένη διατροφή. Κοίταξε, το γράφει και εδώ. Φρούτα, λαχανικά, ψάρι και λιγότερα ζυμαρικά. Και όχι κάθε μέρα πίτσες.


Μαρκ
Άκουσε τον Περικλή, είναι πάντα διαβασμένος και ξέρει τι λέει.


Περικλής
Πολύ σωστά Μάρκο. Πάρα πολύ σωστά.
(το τραγούδι του Περικλή)
Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα
Μα ένα βιβλίο την ημέρα, η καλύτερη παρέα
Στα βιβλία ότι θέλεις, θα διαβάσεις και θα βρεις
Μακριά θα ταξιδέψεις, θα γελάσεις θα χαρείς
Μαρκ-Καρμελίτα
Στα βιβλία του σκυμμένος, μια ζωή ο Περικλής
Διάβαζε εσύ όλη μέρα, κι΄ότι μάθεις να μας πεις.


Φαρφάλλο
Αχ, αγαπητέ Περικλή, παρακαλώ ντεν τέλω αναγκατεύεσαι στα φαγκητά μου. Δεν γκεννήτηκε ακόμα αυτός που τα πει σινιόρε-Φαρφάλλο τι  μαγκειρέψει. Καπίσι;


Περικλής
Κατάλαβα. Δεν ανακατεύομαι ξανά.

(ο Περικλής πάει στη βιβλιοθήκη και ψάχνοντας για νέα βιβλία)
Φαρφάλλο
Λοιπόν εγώ τώρα πρέπει πάω στην γκουζίνα μαγκειρέψω και σύ Μάρκο πάει μαζί μου, σί;


Μαρκ
(στέκεται προσοχή και χαιρετά) Πάντοτε πιστός στο καθήκον.
(στους άλλους)
Λοιπόν,  όσο εμείς θα είμαστε δίπλα, δε θέλω φασαρίες, συνεννοηθήκαμε;
Και ειδικά σε σένα το λέω Περικλή. Θυμάσαι την τελευταία φορά που έπαιζες στον υπολογιστή της Αννούλας και κατέβασες ένα σωρό ιούς.


Περικλής
(θιγμένος) Όχι και έπαιζα. Μελετούσα Μάρκο μου, μελετούσα. Και συγκεκριμένα έψαχνα για πληροφορίες που αφορούν τη σελήνη καθώς επίσης και το πότε είναι η επόμενη έκλειψη ορατή από τη γη.


Καρμελίτα
(κλείνει τα αυτιά της)
Αχ, σε παρακαλώ σταμάτα Περικλή. Είναι πολύ νωρίς ακόμα για τέτοια.


Μαρκ
Σωστά σου λέει. Μην ζαλίζεις το κορίτσι μου. Λοιπόν, εμείς πάμε στην κουζίνα  και όπως είπαμε οι υπόλοιποι. Φρόνιμα.


Καρμελίτα
Να προσέχετε παιδιά. Και σινιόρε-Φαρφάλλο, αν μπορείς βάλε τυρί με χαμηλά λιπαρά στην πίτσα.


Φαρφάλλο
(μουρμουράει φεύγοντας) τς, τς. Μα τι λέει αυτό το γκορίτσι….πω, πω, πω

(ο Μαρκ και ο Φαρφάλλο βγαίνουν από το δωμάτιο κλείνοντας την πόρτα λίγο δυνατά. Η χουζούρα ξυπνά απότομα)
Χουζούρα
Νιάου, μα τι έγινε; Ποιος με ξυπνά τόσο νωρίς; 


Κούκος
Κου-κου; (με τρόπο που να της τονίζει θυμωμένα την ώρα)


Περικλής
Τόσο νωρίς; Αχ, καημένη Χουζούρα, έχεις χάσει εντελώς την αίσθηση του χρόνου. Έχω την εντύπωση ότι η υπερβολική σου αγάπη για τον ύπνο άρχισε να επηρεάζει την λειτουργία των εγκεφαλικών σου κυττάρων.


Χουζούρα
Νιάου (το τραγούδι της Χουζούρας)
είμαι γάτα αριστροκρατική,  τ΄όνομα μου είναι Χουζούρα
Τον ύπνο μου χαλάσατε με την πολλή μουρμούρα
Αφήστε με να κοιμηθώ, τα ματάκια μου πονάνε
Ξυπνήστε με μονάχα την ώρα που θα φάμε
Περικλής
Είσαι μια γατούλα, όμορφη και πονηρούλα
Θέλεις μόνο να κοιμάσαι, είσαι λίγο τεμπελούλα


Καρμελίτα
Άσε την Περικλή μου, δεν βλέπεις ότι ο ύπνος της κάνει καλό; Για δες πόσο όμορφη και γυαλιστερή γούνα έχει. Ενώ εγώ, τόσες κρέμες βάζω, τόσες κούρες ομορφιάς κάνω και πάντα το πρόσωπο μου είναι θαμπό.


Περικλής
Όχι και θαμπό χρυσή μου. μια χαρά σε βλέπω. Αλλά αν το θες μπορώ να κοιτάξω στο βιβλίο μου για κάποια θεραπεία με φυσικά βότανα.


Καρμελίτα
Μα και βέβαια να κοιτάξεις, ίσως κάτι βρεθεί και με γιατρέψει.


Χουζούρα
(με μάτια κλειστά-μισοκοιμισμένη) Να κοιτάξεις Περικλή μήπως βρεις κάτι να γιατρέψει και το μυαλό της γιατί δεν την βλέπω καλά τελευταίως;


Καρμελίτα
Τι εννοείς Χουζούρα;


Χουζούρα
(ξυπνά) Αυτό που άκουσες Καρμελίτα. Δεν πας καλά. Όλη μέρα είσαι μπροστά από έναν καθρέφτη και κοιτάζεσαι. Λες και είσαι ερωτευμένη με τον εαυτό σου. Δεν αντέχεσαι πια.


Καρμελίτα
Ενώ εσύ, που κοιμάσαι όλη μέρα και δεν κάνεις απολύτως τίποτα εδώ μέσα;


Περικλής
Ελάτε τώρα. Μην μαλλώνετε για ανοησίες.


Χουζούρα
Μα δεν την βλέπεις Περικλή πώς μου μιλά;


Καρμελίτα
Εγώ; Που εγώ σου κάνω κομπλιμέντα και εσύ μου επιτίθεσαι; Δεν ντρέπεσαι λιγάκι;


Χουζούρα
Εσύ να ντραπείς. (ειρωνικά) που όλη την ώρα είσαι απέναντι από έναν καθρέφτη και (με ψεύτικη φωνή) τα όμορφα μαλλιά μου και τα ρούχα μου.


Περικλής
Ε, μα σταματήστε πια, δεν βαρεθήκατε να μαλλώνετε κάθε μέρα για τα ίδια;


Καρμελίτα
Για όλα φταίει αυτή η τεμπέλα.


Χουζούρα
Τι είπες;  Α, τώρα με προκαλείς. 


Καρμελίτα
Νομίζεις σε φοβάμαι;
(βγάζει μια μαύρη ζώνη από το ντουλάπι της και την τυλίγει στη μέση) άμα θέλεις να ξέρεις γάτα μου έχω μαύρη ζώνη εγώ.


Χουζούρα
Δεν πα να έχεις και παρδαλή, εγώ έχω αυτά. (δείχνει τα νύχια της)


Καρμελίτα
Α, ε μα είσαι ανυπόφορη. Τώρα θα δεις. (κάνει μια κίνηση του καράτε)

(η κατάσταση βγαίνει εκτός ελέγχου και η Χουζούρα με την Καρμελίτα πιάνονται στα χέρια στριγγλίζοντας)
Κούκος
Κου-κου. Κου-κου. Κου-κου. (φοβισμένα και υστερικά)

(στο δωμάτιο μπαίνει ο Μαρκ)
Μαρκ
Εεεεεεε, τι γίνεται εδώ; Ακούγεστε μέχρι έξω.

(σταματούν απότομα και προσποιούνται ότι δεν συμβαίνει τίποτα, η καρμελίτα βγάζει τη μαύρη ζώνη και την κρύβει  και η Χουζούρα κάνει ότι κοιτάει τα νύχια της)
Καρμελίτα
Τίποτα Μάρκο μου. Να εδώ με τη Χουζούρα είχαμε μια διαφωνία.


Μαρκ
Βαρέθηκα τις διαφωνίες σας.  Πάρτε το απόφαση, ζείτε και οι δύο σε αυτό εδώ το δωμάτιο και θα πρέπει να μάθετε να ανέχεστε η μια την άλλη είτε σας αρέσει είτε όχι. Μέχρι και τον κούκο τρομάξατε, τρέμει ο καημένος.
Κι εσύ Περικλή, γιατί δεν έκανες κάτι για να αποτρέψεις τον καυγά;


Περικλής
Προσπάθησα Μάρκο μου αλλά δεν ακούνε τίποτα αυτές οι δυο. Εμένα δεν με φοβούνται όπως φοβούνται εσένα. Το πολύ πολύ αν μπω στη μέση να φάω και γω καμιά.


Μαρκ
Δίκαιο έχεις, μ΄αυτές δεν βρίσκεις άκρη. Λοιπόν, τι θα γίνει μαζί σας κυρίες μου; Τι θέλετε δηλαδή; Σκεφτήκατε να έρθει καμιά φορά η Αννούλα και οι γονείς της, άμα σας ακούσουν τι θα γίνει;


Χουζούρα
Ωχ Θεέ μου, δεν μπορώ ούτε να το φανταστώ.


Μαρκ
Είμαστε παιχνίδια. Δεν κουνιόμαστε, δεν μιλάμε, δεν έχουμε ζωή και πάνω απ’ όλα δεν τσακωνόμαστε μεταξύ μας. Όσο οι άνθρωποι είναι στο σπίτι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα εκτός από το να παριστάνουμε τα ακίνητα και αμίλητα αγάλματα. Η ώρα που έχουμε για να ζήσουμε είναι περιορισμένη. Και εσείς αντί να κάνετε κάτι χρήσιμο και ευχάριστο σπαταλάτε το χρόνο σας με άσκοπους καυγάδες.


Κούκος
Κου-κου-κου (συμφωνεί)


Περικλής
Ενώ θα μπορούσατε να μελετάτε και να μαθαίνετε τόσα ωραία πράγματα.


Κούκος
Κου-κου. (συμφωνεί)


Καρμελίτα
Έχετε δίκαιο, δεν θα ξανατσακωθούμε. Εγώ τουλάχιστον το υπόσχομαι.


Χουζούρα
Κι εγώ.


Μάρκ
Δώστε τα χέρια σαν καλά κορίτσια.


Καρμελίτα
Μα, θα με γεμίσει τρίχες.


Μάρκ
Είπα δώστε τα χέρια.

(δίνουν τα χέρια πολύ απρόθυμα και τα τραβούν πίσω απότομα)

(ο Φαρφάλλο ορμάει μέσα χαρούμενος)
Φαρφάλλο
Σε δέκα λεπτάκια θα είναι έτοιμη η πίτσα. Περφέκτο.


Κούκος
(ενθουσιασμένα) Κικιρίκου. Ουπς. Χι, χι. Κου-κου.


Όλοι
Ναι. Φαί. Τέλεια.

(μουσική και το τραγούδι της πίτσας σε ιταλικούς ρυθμούς Φίγκαρο)
Φαρφάλλο
Έτοιμηηηη, είν΄η πιτσούλα μας έτοιμη.
Μπράβο μπραβίσιμο, μπράβο μπραβίσιμο (δις)
Με μανιτάρι, με μανιτάρι, με μανιτάρι και πιπεριά,
Μπράβο μπραβίσιμο, μπράβο μπραβίσιμο (δις)
χαμ και τυράκι, χαμ και τυράκι, χαμ και τυράκι, λίγη ελιά
Ολοι
Μπράβο μπραβίσιμο, μπράβο μπραβίσιμο (δις)
Με κρεμμυδάκι, με κρεμμυδάκι, με κρεμμυδάκι, σάλτσα γλυκιά
Μπράβο μπραβίσιμο, μπράβο μπραβίσιμο (δις)
Με χαλλουμάκι, με χαλλουμάκι, με χαλλουμάκι, τι νοστιμιά


Μάρκ
Είσαι και ο πρώτος σενιόρε Φαρφάλλο.


Καρμελίτα
Αχ, μυρίζει υπέροχα.


Χουζούρα
Μμ και έχω μια πείνα. Και μια νύστα….(τεντώνεται νυσταγμένα)


Περικλής
Αν δεν κάνω λάθος κύριοι η πίτσα δεν περιέχει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να για να αποτελεί ένα ολοκληρωμένο γεύμα. Βιταμίνες, ασβέστιο, σίδηρο. Ίσως  να φτιάχναμε και μια σαλατούλα.


Φαρφάλλο
Πω, πω Περικλή άσε την πάρλα και πάμε φάμε πίτσα αλά Φαρφάλλο ζεστή. Εσύ άμα τες φάε αγγούρι και ντομάτα.


Μάρκ
Σωστά λέει ο Φαρφάλλο Περικλή, άσε τα επιστημονικά και πάμε να φάμε.


Κούκος
Κου-κου. (παρακλητικά)


Φαρφάλλο
Μην φοβάσαι πουλάκι, Φαρφάλλο φέρει εσένα φρέσκο φρέσκο μαρουλλάκι


Κούκος
Κου-κου. (του στέλνει φιλάκια)

(ένας ένας βγαίνουν από το δωμάτιο και ο τελευταίος σβήνει το φως)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

happy woman's day

Το μήνυμα μου σήμερα, γιορτή της γυναίκας H μάνα , η ηρωίδα, η εργαζόμενη, η κόρη, η φίλη , η υποταγή οι ρόλοι της ; Που είναι ακριβώς η γυν...